גיבוי חיצוני.
עד לפני 5-10 שנים נהוג היה להוציא גיבויים מהארגון ע"י
נוהל גיבוי לטייפ קלטות שכלל בין השאר גם הוצאה של קלטת מהעסק.
הוצאת הקלטת מהעסק למעשה איפשרה לשחזר נתונים גם אם וכאשר העסק והמקום עצמו נפגעו עקב שריפה,
(ראו מקרה כלבו שלום), הצפה או רעידת אדמה ושאר מַרְעִין בִּישִׁין.
בעל העסק או מנהל הרשת היה מנהל 9 -10 קלטות, אחת לכל יום בשבוע וברוב המקרים עוד 4 לסוף שבוע (המחמירים הוסיפו עוד).
בכל יום, לפי הנוהל היו מוציאים קלטת מהארגון ע"י חברה חיצונית כמו Data Bank
או חברות דומות האוספות את הקלטות בצורה ואובטחת ובתנאים קפדניים
ומעבירים את הקלטות למקום מאובטח העומד בתקני אבטחת מידע,
באותו מקום גם היו מנהלים עבור הלקוח באמצאות תוכנה את קלטות הגיבוי.
רוב העסקים, קטנים בינוניים כלל לא היו נעזרים בחברות חיצוניות ופשוט בסוף יום המזכירה משליכה קלטת לתיק היד שלה ויוצאת הביתה.
גיבוי חיצוני
כיום המצב שונה לגמרי, עידן הקלטות כבר ברובו הגדול מאחורינו והטכנולוגיה והקדמה
חוסכת מאיתנו את הצורך לנהל קלטות גיבוי, הוצאה מהארגון ותשלום לחברות חיצוניות עבור ניהול הקלטות.
באמצעות חברות כמו CA, Veeam , MCS , ניתן לגבות נתונים ביתר קלות כולל אופציה לשמירה על הנתונים בגרסות לאחור (כמה שתרצו)..
כיום סביבות רבות מבוססות על פלטפורמה וירטואלית והדבר הופך את נושא הגיבוי לקל וגמיש הרבה יותר.
ניתן ביתר קלות לייצר רפליקציה מלאה בין שרתים ולהגיע למצב של כמעט
0 Down Time כאשר מערכת אחת ניזוקה ויש צורך לעבור למערכת הגיבוי.
ניתן גם להסתפק גם בגיבוי ולא רפליקציה מלאה ואז זמן השחזור קצת מתארך, כל ארגון ותקציב ה IT שלו..
חשוב לציין שבדיוק כמו שקלטות הגיבוי היו מאוחסנות במקומות קרירים ומאובטחים
כך גם עם הגיבויים שעוברים ע"י הצפנה מלאה שאינה מאפשרת לנטר ולבצע Sniffing לחומר המגובה.
דוחות אודות הגיבוי הינם דבר שבשגרה, דבר המאפשר ללקוח לדעת ולעקוב בכל רגע נתון אחר הגיבויים המתבצעים בכל יום.
חברות לשירותי מחשוב רבות מציעות שירותים ואפשרויות שונות לגיבוי,
חלקן מבוססות ענן כמו חברת מיקרוסופט וישרותי ה Azure ועד לחברות כמו גוגל, Dropbox , MCS ורבות אחרות.
רצוי לפני שעושים צעד ומקבלים החלטה להתייעץ ולאפיין את הצורך המדוייק לגיבוי, עם כמה זמן לשחזור מלא נחיה בשלום ועלויות.
רוצים פרטים נוספים ? צרו קשר עם המכירות