פתרונות מאובטחים
כאשר מדובר על פתרונות מחשוב לעסקים פעמים רבות מדובר גם על אבטחת המידע.
בעידן טכנולוגי שבו מרבית התמיכה ותחזוקת מחשוב מתבצעת ע"י חיבורים מרוחקים הרי ברור מדוע יש לשים דגש על נושא האבטחה.
דמינו לכם מצב (קרה כמה פעמים) שמתקשר תומך מחברת מחשוב לארגון כלשהו, מזהה את עצמו כמחלקה הטכנית
ומבקש מהמשתמש להתחבר למחשב לביצוע עדכון כלשהו שהתבקש להתקין.
העובד בצידו השני של קו הטלפון אינו מופתע מהבקשה מאחר ומדובר בדבר שכיח למדי ומיד מחבר את התומך לטיפול במחשב.
עכשיו תארו לכם שמדובר בתומך מדומה,נכון יותר לכנותו כהאקר שזה עתה חובר ביתר קלות למחשב ברשת הארגונית!!
איך מזהים את החברה התומכת?
ישנם כמה כללי אצבע שאותם יש לזכור כאשר מחברים תומך למחשב הארגוני לתמיכה.
בין אם מדובר בחברה ובה 5 מחשבים ועד לחברה ובה מאות של מחשבי קצה, יש לזכור את הכללים הבאים:
ראשית, אם לא ברור לכם מהי סיבת החיבור פשוט אל תחברו !
חיבור מרוחק
בקשו מהתומך לשלוח לכם דוא"ל ולכתב אחראי ממחלקת המחשוב ופירוט סיבת החיבור למחשב המרוחק.
קחו מספר טלפון של התומך ובקשו לחזור אליו עוד כמה רגעים, אם מדובר בתומך מדומה, בעל כוונות זדוניות הרי ברור
שלא יוכל להשאיר לכם מספר טלפון לחזרה.
שימוש בתוכונות חיבור מוכרות
התחרות הגדולה ביו חברות התוכנה הביאו לזה שמידי שבוע משווקת תוכנת חיבור חדשה לאינטרנט.
השתדלו לעבוד רק אם תוכנות מוכרות ונקיות מקבצים זדוניים.
ראו דוגמה:
תוכנה בשם AMMY ADMIN הייתה זמן רב אחת התכונות הנוחות ביותר לשימוש.
לפני זמן לא רב נפרץ אתר הבית של החברה ונשתל ווירוס הרסני בקובץ ההורדה .
משתמשים רבים גלשו לאתר והורידו את הקובץ חיבור הנגוע וגרמו לעצמם לא מעט נזק.
תוכנות אמינות מוכרות R Admin , LogmeIN Team Viewr ועוד..
מיחד את התכונות הללו נושא אבטחת המידע והשימוש של חברות כמו מיקרוסופט שהן עצמם עושות בהן שימוש.
העזרו בגורמי מקצוע
אם אינכם בטוחים לגבי תוכנה לשימוש חיבור מרוחק, או אם אינכם יודעים כיצד לאבטח את התוכנות שכבר פעילות
רצוי תמיד להיעזר בחברות פתרונות מחשוב לעסקים היודעות ומכירות את הנושא מקרוב.
חברות אלו יוכלו לשמש מורה נבוכים ולאבטח את העבודה היומיומית שלכם.